shopping, droskan, göteborg och feber!

ja igår var det en fullspäckad dag! hela eftermiddagen spenderades på stan med ida! vi shoppade som aldrig förr ;) haha! det är så kul när wille behöver en ny storlek för då får man shoppa så mycket :D



de färgglada kläderna hittade jag på lindex! (färgerna gör sig mycket bättre i verkligheten, riktigt klara och fina :) ) dom söta pyjamasarna är från h&m! jag köpte även några byxor på rea på h&m så dom hittade jag ingen bild på.. och några fler body därifrån också! sen hittade jag 3 bodys och ett par byxor på kappahl också, men dom hade inga bilder på dem på hemsidan heller.. men nu har han iaf så han klarar sig ett tag i nästa strl! :) hade tänkt egentligen att köpa vanliga tröjor istället för bodys nu i den här strl men det kändes bättre med body nu på vintern ändå! 

sen kl 18 gick jag direkt från stan till droskan där mamma bjöd oss på blackrock grill! jag, ante, william, anna, thea, nina, mamma och sverker åt! eller ja thea och william åt inte så mycket :P



efter middagen gick vid runt hörnet till cafe göteborg och tog kaffe och efterätt där. satt i någon timme och pratade och spelade yatzy! så himla trevlig dag/kväll! inte så ofta våran familj sitter och umgås sådär mysigt :) anna åker till afrika på lördag för att göra sin praktik där i 7 veckor! så vi ville passa på att träffas lite innan dess!





(och ja som ni ser så fuskade jag igår ;) men jag och nina delade, så det var inte sååå farligt! hehe )



men medan vi var på göteborg började vi känna att william var varm. så när vi kom hem kollade vi tempen och den var då 39,4 grader. vi gav han en alvedon och välling och efter någon timme kollade vi tempen igen. den hade då stigit till 39,7! så vi blev lite oroliga! vi ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att vi kunde avvakta hemma. han somnade efter ett tag och sov tills alvedonen gick ur kroppen.. då kollade jag tempen igen och den låg då på 39,5 (det var vid halv 3 ungefär) han fick då en ny alvedon. låg och gnydde lite tills han somnade om och vaknade vid halv 8 och var hungrig. tempen var då 37,1. men eftersom han fått tillbaks hostan igen åkte vi till vårdcentralen vid 8 för att kolla så det inte är någon bakterie eller nått! hans lungor lät bra och crp var bra. nu väntar vi bara på nån odling från näsan. men det lär nog inte visa något. vi får nog bara härda ut med att barn är förkylda mycket! vi fick iaf mollipect för hans hosta, det var ju bra :) nu sitter jag och äter frukost och william sover ute i vagnen..

öppen visning i eftermiddag på lägenheten, så idag blir det till att städa lite igen! :P

#1 - - Josefin:

Vilka jättefina färgglada kläder från Lindex. Nu blev jag riktigt avundsjuk, men Henry har redan alla kläder han behöver för tillfälet tyvärr...