hej

ibland är det så himla svårt att komma på vad man ska skriva för rubrik på inlägget.. speciellt när man inte har skrivit på ett tag så att man har tänkt skriva om massa saker. :)

snart är första kursen för höstterminen avklarad. bara föreläsning och seminarium i morgon och sen muntlig tenta på onsdag nästa vecka och en hemtenta som ska in. det känns skönt att ha kommit igång med pluggandet igen. jag var lite nervös innan, för det kändes som att jag hade glömt bort helt hur man gjorde. ;) nästa kurs har jag sett fram emot, mycket vfu och dessutom så är det förskoleklassen det handlar om. och i just förskoleklassen har jag aldrig jobbat. så ska bli kul att få erfarenhet av det också. MEN och ja då menar jag stort men, det ser ut att bli en väldigt dryg kurs när man kollar på schemat. :( men förhoppningsvis är det så roligt så man inte bryr sig att det är långa dagar ;)

jag var även lite orolig hur det skulle gå att börja i en ny klass som redan har gått med varandra i ett år.. och det har gått bara bra det med. har väl mest lärt känna basgruppen. men det räcker ju rätt bra det :) det är så kul, för har "klickat" väldigt bra med en av tjejerna. så sammanfattningsvis om skolan känns det väldigt bra efter den här första månaden. :)

och william har gått på dagis (förskolan) i över en månad och det går bättre och bättre. han var ju som sagt en stjärna på inskolningen och tyckte det var hur roligt som helst. men sen när jag lämnade honom på riktigt så blev det inte lika kul. han grinar varje morgon när jag lämnar honom och han har tydligen varit lite "gnällig" och velat bli buren när han varit där. men nu grinar han inte varje morgon iaf och fröknarna säger att han har börjat "trivas" där nu. :) så det känns ju bra att det går åt rätt håll.

och vikten har stannat av.. eller jag har slutat vara lika duktig kan man säga. men så fort den här förkylningen försvinner så ska jag ut och promenera varje dag igen. jag saknar det faktist. :)

i helgen ska vi till bredbyn, var länge sen vi träffade farmor och farfar nu så dom saknar nog william och han saknar nog dom :) sen när vi kommer hem därifrån så har vi nina, mats och mario här :) nina och mario ska vara med oss hela nästa vecka medan mats är och jobbar i skellefteå. det ska bli himla kul :D får bara se till att sätta av tid till hemtentan också ;)

nu vill min son mysa tror jag, han hänger här på mig som ett plåster. så bäst jag slutar så han (och jag) får mysa lite :)


ps. slut batteri i kameran och har inte köpt några laddningsbara än, så ni får stå ut med ett "textinlägg" :)