Äntligen vår!

Nu börjar det äntligen bli lite vår även här :) Så himla skönt, längtar verkligen tills man slipper bylta på sig och barnen en massa kläder för att ta sig ut! Vi var ute på en härlig promenad med Jossan och Lykke tidigare idag i det fina vädret och då såg vi tussilago!! Snacka om vårtecken. Och på promenaden igår såg vi flera barn som hoppade hopprep, det känns också som ett klockrent vårtecken. Det minns jag från när jag var liten, att så fort asfalten kom fram så började man hoppa hopprep. 
 
Jag hade Stella i Jossans bärsjal så William fick ha med sig sin vagn. Premiärgungning för i år blev det också :) 
 
Igår var Ante och William på Hardys kalas. Hardy fyllde hela 3 år igår! Nu börjar dom bli stora våra småkillar! William har taggat sin födelsedag ända sen i Januari när moster Nina fyllde år. Varje gång det är någon som fyller år blir han besviken att det inte är hans födelsedag. Och varje dag visar han med fingrarna och säger att han ska fylla 3 år. Men snaart är det ju hans tur, 24 maj ;) 
 
 
Dom ser så söta ut tillsammans i sina kepor. Man får som en inblick i framtiden nästan ;) 
 
Efter kalaset följde Anna och Thea med till oss och åt middag. Anna och Fredrik har förresten köpt hus här i Holmsund, i fredags blev det klart! Så himla roligt, nu ska vi bara få hit lillasyster också :) 
Och jag hoppas att Malin tar sig ut hit sen också ;) Hon är ju halvvägs här redan, haha!
 
 
Thea är verkligen en stortjej nu! Tänk att hon fyller hela 7 år i maj!
 
Anna lyckades fånga ett "leende" på bild
 
Så himla söt. Tänk att jag och Ante verkligen har skapat denna vackra lilla människa! 
 
Och att hon nu har börjat bli så stor! Tog för skojs skull fram några kläder i strl 50 eftersom att kläderna i strl 44 börjat bli lite korta i ärmarna (Om än de sitter löst än. Hon är lång och smal den här lilla tjejen ;) Och de passade utmärkt! 
 
 
Det här fina setet har Mikaela Ölvebo sytt. Jag beställde det här och ett matchande till tjejerna när dom fortfarande låg i magen.
När jag i februari gick till Gravid&liten och köpte kläder i strl 32 så kändes strl 50 vääldigt långt borta. Och nu är vi där, otroligt vad fort det går. :)
 
Fotade lite i lägenheten igår för att skicka till Nina i Gällivare som var lite nyfiken på hur vi fått det. Så jag tänkte jag kan ju visa här också! Ha i åtanke att det inte är riktigt färdigt än! Det saknas lite detaljer här och var som tillexempel sängbord och lampor i sovrummet, högtalare på stativen i vardagsrummet osv. 

 
Fotade inte toaletterna och "gästrummet/förrådet/Stellas blivande rum".
Nu börjar vi trivas riktigt bra här :) Golvet i hallen och köket ska bytas också, det har inte blivit av än. Sen önskar vi att matbordet i vardagsrummet var vitt. Men det får bli ett senare problem ;)
 
Squatchallange går lysande, jag gör mina squats och plankor varje dag. Och jag har även varit ute på långpromenader varje dag med Jossan. Så det känns riktigt bra, nu ska jag komma i form! Ikväll blir det att göra 80 squats! 
 
 
Nu blev det mycket i detta inlägg! Men så blir det när jag är dålig på att blogga varje dag. Förlåt till er mina trogna läsare, men jag har ju så mysigt med mina barn ;)
 
 
#1 - - Anonym:

Ja hon är så himla söt! Haha, jag måste le när du skriver att hon är smal. Tänk att lilo nyss var liten och mager, haha. De kan man inte tro idag. (Hon är lätt rundaste tjejen på våra mamma-bebis gympapass). Vad kul att de går så bra me träningen!!:) träffade föresten Thea förra helgen, jäklar vad hon har blivit stor!:)

#2 - - pia:

Hon växer verkligen så de knakar å blir bara sötare och sötare♥
Å vilken liten tuffing william är dom ser ut som två små skatare ihop:-)
Va fint ni hhar fått de :-) vi kommer gärna å hälsar på då vi alla är kärn friska! E ju i holmsundrätt ofta:-)
Kram

#3 - - Hardys mormor:

Nä nu räcker det med brädgårdsindianer i släkten, Malin och Hardy förblir stadsbor!!!!

#4 - - Josefin:

Ja verkligen vad stora William och Hardy blivit. Skittrist att jag gick och blev förkyld så att jag inte kunde komma på Hardys kalas. Ville ju inte smitta ned någon (särskilt er). Men jag ser att mina småknattar också gick lös i Hardys rum. Man ser dom i bakgrunden. ;)

#5 - - Jenny:

Ååå så fin hon ä lillskruttan ( å självklart storebror oxå), så kul å läsa om hur de ä me er.
Ja här ser lillan oxå framemot sin 3:årsdag, hon vet att man ska sjunga å blåsa ut ljuset på tårtan.. haha
Tänk för 3 år sen låg vara "små" i magen å gottade sej. ;)
Va fint å så härligt me större lägenhet.
Sköt om er å massa kramar

#6 - - Frida:

Måste bara få fråga var du har köpt den superfina tavlan du har ovanför soffan?!! Ni har en fantastiskt söt liten dotter:-)

#7 - - Mia:

Hej så söt dotter du har o Gud hoppas hon växer till sig och blir stor o stark :-) undrar om man kan köppa dom rosa kläderna med stjärnor var kan man beställa dom o vad kostar fom dom var då himla fina :-))))

#8 - - Mona:

Vilka jättefina kläder Stella har på sig och så fint ni har fått det :) En sådan där steghylla har jag också velat ja länge men jag vet inte vart vi ska ha den ;)

Kämpa på med squatsen! Tror jag ska börja med det sen efter Tabatautmaningen :D