Kolhydrater

Blää vad jag är uppblåst och mår illa! Har ätit jättemycket kolhydrater och sötsaker senaste veckan. Började på julfesten vi hade med mammagänget. Kunde inte motstå alla julgodisar! Sen bakade jag eget i fredags och i helgen hos svärföräldrarna åt jag typ som "vanligt". Var maträtter som ej gick att välja bort kolhydraterna (gröt, paj osv) Och kan ju ej kräva att få spec mat :) Och nu här på sjukhuset har det skitit sig också. Idag köpte jag hur mycket godis som helst för att jag har tråkigt. Och nu vill jag bara spy på mig själv. Urs vad onödigt. Har slängt bort mer än hälften för att jag mår illa. Har säkert lagt på mig flera kilo denna vecka. Nu är det skärpning igen! 

Har gått med i en bakgrupp på fb som fördärvar mig! Måste nog gå ur den snarast om jag inte vill bli tjock igen ;) Men alltså det är ju så kul att baka och spec julgrejer!! Hur ska jag klara mig genom december?? Ärligt talat är det inte mycket lchfbakning som kan mäta sig med the real stuff. Blir så besviken varje gång. Bara snickers och chokladbollarna som hållit någorlunda måttet hittills. Måste nog fylla upp frysen med det igen så det finns när suget smyger sig på! Visst de andra jag bakat har inte varit äckligt heller, men långt ifrån lika gott som sockersaker ;)


Såhär känner jag mig nu :P 


#1 - - Magda:

I know the feeling =/ Nya tag efter jul?!!