Dag 52, v.34+5

Idag har det varit full rulle här med besökare. Började i morse med morbror Pelle och Maria som kom och lämnade en påskblomma till oss och ett påskägg till William. 
 
 
Jättefin, tack ska ni ha :) Och i Williams påskägg gömde sig en gul påskbil! 
 
Sen efter det satt jag ute i köket med fina Maria som vi lärt känna här. Och vi satt och pratade med ett par som bott här i 8,5 månad förra året med sin lungsjuka son. Han var idag en väldigt livsglad och rörlig liten kille som fått komma hem härifrån med track (en respirator man har in i halsen). Det tycker jag gav lite hopp för Ibbe, jag tänker inte sluta hoppas för Ibbe, han bara måste klara detta! Fina lilla Ibbe <3 
 
Och på eftermiddagen/kvällen har Nina varit här och även Malin och Hardy. Snacka om glad William blev. Hardy blev nästan lite rädd för honom ;) Fick blommor även av Malin och kladdkaka hade hon med sig, kommer inte komma hem som smal härifrån iaf ;) 
 
 
Jag kom på idag att det ju faktist är påsk i helgen, man har som inte riktigt koll när man är här. Och det känns verkligen tråkigt att vi inte ska till Bredbyn som vi alltid brukar på påsken. Men vi vill/kan ju inte lämna Stella så länge. Sist vi var i Bredbyn var på jul (Bredbyn är där Antes förädrar bor för er som inte vet), längtar tills vi kan åka dit igen. Första gången Stella får åka till farmor och farfar :)
 
Men som tur är så är vi bjudna på påskmiddag hos mamma och Bosse imorgon, så vi får fira lite påsk iaf :) Och William ska få sova över där också! 
 
Lite Stella info då..
Det pratas om hemgång (!!!!!!!!) Aaaaah. Vad läskigt. Alltså vi är inte där precis än, men det låter inte som att det är långt borta. Visst jag visste att det kunde vara snart, men jag tänkte ändå att det handlade om veckor. Nu sa dom att vi kanske t.om kan få börja åka på permis i helgen. Det kände jag mig inte riktigt redo för måste jag säga. Inatt är första natten vi ska ha henne på rummet med oss. Och hon har ju fortfarande övervakning med saturationsmätaren, jag antar att vi får ta med den hem om vi skulle på permis i helgen. Men hon sa att så fort hon blir av med teofylinet (en medicin som påminner henne att andas) vilket hon snart ska sluta med då hon redan är nere på så väldigt låg dos.Så tar man bort övervakningen efter tre dagar och efter det får man snart fara hem. Så det känns ju som att det kanske handlar om en vecka innan vi får fara hem på permis. (Man skrivs inte ut helt direkt utan får åka hem, men komma in och väga osv med jämna mellanrum innan blir utskriven) 
Super roligt såklart att det går framåt, men jag är bara så himla rädd att man blir hemskickad för fort pga platsbrist eller något annat. Tänk om hon slutar andas hemma och inte hämtar upp det själv?? Det tar ju ändå en kvart typ för oss att ta oss hit. Huga. Hade nog velat trappa ner på övervakningen längre än tre dagar. 
 
Dagens vikt: 2074g. En liten uppgång, precis som jag förutspådde igår.;) Blir alltid en liten uppgång efter en såndär stor som det var igår. För en sån beror oftast på att hon bajsat dåligt innan man väger. Men uppåt är det ju och det är huvudsaken. Amningen går fortsatt bra, hon är riktigt duktig lilla gumman. 
 
Nu blir det att mata snart och sen försöka sova en timme eller två innan nästa matning. Blir inte mycket sömn nu framöver så vänta er en trött Emma. Det är ju inte bara att amma en liten snabbis var tredje timme utan hela proceduren kring matningen tar en timme drygt. Hämta maten, byta blöjan, plocka fram det som behövs till sondmatningen, kolla sonden, amma (typ15-20min), sondmata(15-20min) och pumpa (15-20min). Sen blir det till att försöka somna så fort som möjligt för sen är det snart dags igen. 
Funderar på att skippa att pumpa nu på natten, då jag ändå inte brukar göra det på natten. Då sparar man ju in lite sovtid iaf ;) Funderar även på att låta Ante ta en av matningarna på natten och skita i att amma då så att jag får sova lite mer. Får se hur vi kommer lösa det. Nånå, nattinatti.
#1 - - Maria:

Det är så underbart att läsa om Stellas framsteg. Måste ju känner helt fantastiskt att snart få åka hem på permiss. Hoppas att du får sova lite i natt.