Dag 54-56, v.35+0 - v.35+2

Har blivit dåligt med bloggtid i helgen. Vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta den heller ;) Haha. Men jag skriver väl lite vad vi gjort dag för dag (om jag kommer ihåg). 
 
Natten mot fredag då vi fick börja amma fritt gick superbra! Vägningen på fredagmorgon visade dock att hon gått ner 4 g, 2104g vägde hon då. Sköterskan sa att det inte var så konstigt när man börjar helamma och inte längre får de där tillskotten i mjölken. Och att det säkert kommer vända uppåt snart igen. Läkaren på ronden ville dock inte riskera att hon börjar gå ner i vikt så vi fick börja ge henne "shottar" i en napp med de där tillskotten. 
Men amningen fungerar superbra, hon äter sig mätt och visar efter 3-4 timmar att hon är hungrig igen. Superroligt känns det :)
 
Jag och granntjejerna åkte på lite ärenden sen under dagen. Vi hämtade ut våran nya vagn och ob my god vad snygg den är, jag tror jag dör ;) Värd varenda krona, lättkörd och smidig och lätt att lyfta i och ur bilen osv.
 
 
Vi handlade även lite snacks inför kvällens lets dance. Medan vi var och handlade ringde Nina och sa att William längtade tillbaka till mamma och pappa på sjukhuset så vi åkte och hämtade honom innan vi åkte tillbaka :) När jag kom till mamma och Bosse hade dom just kommit in efter en heldag ute och William hade somnat såhär:
 
 
Fredagskvällen spenderades med grannarna framför tvn. :) 
 
Igår vägde hon 2136g så nu går det uppåt igen :) 
 
Minns knappt vad vi gjorde mer igår, men vi myste på och fick ta ut Stella i det fina vädret på första vagnpromenaden! Dock så sa hon som jobbade igår att vi inte fick ta våran egen vagn utan att de hade som rutin att man ska använda deras :( Så vi fick inte inviga våran fina. Men lika mysigt var det ändå! Vi gick ner till ankdammen en sväng och tittade på ankorna, vilket William tycker är väldigt roligt. Sen njöt jag bara av att få vara ute med henne. Och hon njöt också för den delen. 
 
 
Sen var det mys i köket på kvällen igen. Kommer verkligen sakna de fina vänner vi fått här och alla trevliga stunder vi har tillsammans sen när vi fått åka hem. 
 
Idag vägde hon 2154g så det tickar på uppåt även fast vi "bara" ammar :) Skönt! 
Idag jobbade Stellas ansvarssköterska och hon sa att vi visst kunde använda våran egen vagn så idag har vi kört en tur med den. Dock inte ute, men inne här på sjukhuset iaf.
 
 
Amningen har fortsatt gå bra hela helgen. Nätterna är faktist inte så jobbiga. Hon har ammat vid 23-00 sen har vi somnat och sen har hon ammat en gång på natten typ 03-04 och sen på morgonen 07-08. Så jag ska inte klaga :) Har varit 4 timmar mellan matningarna på natten alla nätter hittills. :)
 
 
Underbara barn <3
 
Idag blir Stella förresten 8 veckor gammal! Otroligt att vi redan varit här på barn4 i 8 veckor. Mycket har hänt i vårt liv de senaste månaderna. Nu längtar jag hem så att man kan börja smälta allt detta. 
 
 
#1 - - micksan:

Söta lilla Stella. Snart får ni åka hem hela lilla familjen, så mysigt :)