18-månaderskontroll och sista lediga veckan

Hej bloggen, det var inte igår ;) 

Sommaren har som ni alla vet varit kanonbra! Man har verkligen inte behövt nån utlandsresa denna sommar. Över 30 grader och sol veckor i sträck, underbart :) 

Värmen har ju dock gjort att jag inte orkat sitta och blogga. Tycker överlag att det är jobbigt att komma ihåg att hålla igång bloggen nu när man inte har samma innehållsrika vardag som när vi bodde på sjukhuset. Så bloggen lär nog vara rätt luftig framöver. Men ni som vill följa våran vardag mer dagligen hittar mig på instagram under namnet emmlo86. :) 

Idag har Stella varit på 18-månaderskontroll och det gick jättebra! Hon klarade allt som en 18-månaders "bör" kunna även fast hon egentligen skulle vart 15 månader. Så nu kan man säga att hon är i kapp utvecklingsmässigt iaf :) Storleksmässigt är hon iaf inte ikapp sin storebror. Men det säger ju inte mycket, dels är han ju en pojke och dels så var han en väldigt stor pojke :) 10130g väger hon och är 79,5 cm lång. När William var 18 månader vägde han 13100g och var 86 cm lång.

Det här är sista veckan med mammaledighet innan hösten drar igång. På måndag börjar inskolningen på nya förskolan för båda barnen och när det är klart ska jag börja vikariera och sen i början på september börjar sista kursen på utbildningen. Genuspedagogik har jag valt :) Kommer läsa den på distans, internetbaserad. Och dessutom på halvfart så jag kommer vikariera så mycket jag hinner med i höst. Så får man förhoppningsvis in en fot nånstans inför riktiga arbetslivsstarten i januari. :) 

Ska försöka skriva ihop ett inlägg med massa bilder från sommaren här någon dag framöver! :) Här kommer iaf två bilder från idag. Första kollar vi på kaninerna som finns utanför BVC. Och på andra käkar vi glass på torget här i Holmsund :)