Förlåt igen

Ja förlåt för att det är så tyst på bloggen! Är så ovan att jobba och kliva upp tidigt så jag orkar typ ingenting på kvällen. Sen är jag så inne i Breaking bad att jag vill se avsnitt av det så fort barnen sover ;)

Men förutom att jag är lite trött på kvällen så går det bra på praktiken. Är så himla roligt att jobba på ett ställe man trivs på. Gillar verkligen den här förskolan. Gillar den så mycket att jag faktiskt ställt barnen i kö dit istället för till det nyöppnade stället. Och efter att jag ringt och gjort det så kändes det så skönt på något vis. Jag gillar nog de här åldersblandade förskolorna bättre har jag insett. Jag tror på att barn lär sig av varandra och att de behöver lära sig att vara med både stora och små. Och om de får plats på denna förskola så får de ju gå tillsammans. Det känns allra bäst :)  Både den William går på nu och den nyöppnade är åldersindeladeförskolor så på ingen av dem hade de ju fått gå tillsammans. 

Hon som jobbar som placeringsassistent måste ju tycka att jag är aningens splittrad ;) 

Nej nu måste jag stänga ner och sova! Natti natti! 
#1 - - Linda:

Min son går på en liten förskola där det är blandade åldrar på barnen, det är ju toppenbra tycker jag :) Har även ställt lillasyster i kö dit till hösten. Kommer ihåg att jag och min syster gick på samma avdelning på förskolan när vi var små, kändes tryggt och bra så då ville jag att mina barn också skulle få göra det :) Toppenbra att inte behöva byta kompisar och personal.

Trevlig helg!

#2 - - Anonym:

Jag håller med dig om blandade åldrar på förskolan känns sunt. Framför allt när det gäller syskon. Dom kan behöva tryggheten av varandra, tror jag. Annars får dom ju träffas och leka nästan bara på helgerna. Våra brukar vara så trötta ofta på vardagskvällar.

#3 - - Igelkottmamman:

OJ, glömde skriva mitt namn, men ovan kommentar var från mig.