Förlåt

Nu var det alldeles för länge sen jag skrev! Ber om ursäkt att ni fått se samma inlägg i några dagar nu!
Ska försöka hinna med bloggen så mycket jag kan nu, men det kommer kanske bli lite mindre nu när jag börjat skolan igen. Från och med måndag tar Ante över skeppet helt. Känns lite konstigt, men som jag skrev tidigare så känns det samtidigt skönt att få komma tillbaka och plugga igen. Nu vill jag bara bli klar och få ett jobb med en inkomst! Om ett år från nu så har jag säkert jobbat ett tag, kommer bli färdig med utbildningen i november i år. Frågan är ju hur lätt det är att få jobb då?! Men jag tror ändå att det kommer gå bra, det behövs ju mycket förskollärare nu. 
 
Idag har jag varit och lämnat William på nya stället för första gången. Han har ju fått vara hemma typ sen i början på december. Har kännts väldigt onödigt att lämna han på förskolan när vi båda har varit hemma och när det är den perioden med mest magsjuka på förskolor. Men nu kände vi att det var dags, han längtade dit! Dom ska renovera hans förskola pga att det är fuktskador och att det är ett gammalt hus helt enkelt. Så nu har de flyttat till nya lokaler under julen. Så idag var det som sagt premiär för William på det stället. Var då inga problem att lämna honom. Han blev välkomnad med kramar och glädjerop från sina kompisar så han glömde bort mig direkt! :) 
 
Frågade en i personalen om de vet hur länge vi kommer behöva vara där, men det vet dom inte. Renoveringen har inte ens börjat än och de vet inte ens när den kommer att påbörjas. Så det lär nog bli minst ett år trodde hon. Så då betyder ju det att Stella kommer börja där borta på de tillfälliga lokalerna också. Vet inte hur jag ska göra. Känns ibland som att jag då lika gärna kan söka in till den nybyggda förskolan som ligger alldeles bredvid de här tillfälliga lokalerna. Men samtidigt blir ju det jobbigt att behöva lämna på två ställen. Åh, vet inte hur man ska göra. Har iaf sökt till Lövö (Williams) i första hand för Stella och i andra till Solbacken (den nybyggda). Det går ju att ändra än så länge.. Men det känns som ändå bra om hon får vara på samma ställe som storebror. 
 
Det går fortsatt trögt att få i hon mat, men vi kör på och ger henne inget annat om hon inte äter. Ska till BVC i morgon för att väga. Då får vi se om hon går ner i vikt eller inte. Dietisten sa att det är svårt att säga hur mycket hon behöver få i sig av fast mat. Det kan man bara se på om hon går upp i vikt eller inte. Så vi får helt enkelt se imorgon. Det var förövrigt en ny BVC-sköterska som svarade när jag ringde, tydligen så ska våran byta till en privat vårdcentral. Det känns tråkigt, tror nästan vi måste byta till den vårdcentralen också. Har kännts så tryggt med våran BVC-sköterska eftersom hon jobbat 20 år på Barn 4 (neo). Ska kolla upp det. 
 
Nu måste jag ta tag i lite grejer här hemma. Ha en bra dag! :) 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Ja nog tycker jag de känns skönt att ha syskonen på samma, dem får ju ändå sina egna kompisar och så men man ser att de är en trygghet:)
Jag skulle nog också flytta m BVC sköterskan, sen tycker jag ändå att privata vårdcentraler i regel är bättre för dem känns lite mera rädd om att behålla sina patienter, säkert är dem lite mera ekonomiskt beroende men ändå :)