Magsjuka och tvåårskalas

I lördags var vi på tvåårskalas i Övik för lilla Alexander. Tänk att han redan blivit två år, det känns overkligt. 
Vi stannade även på middag och barnen lekte bra och vi hade trevligt.
 
 
Han fick ett prickigt paket innehållandes en motorsåg av oss. :) Han älskar verktyg den här lilla killen.
 
 
 
Barnen jagade David med alla verktyg som Alexander fått i present!
 
 
 
 
De snygga tårtorna som mamma Mona gjort! Och fikasugna barn och vuxna :)
 
 
 
Tokungen hade ju nu blivit så gammal att det passar sig att dricka kaffe :D Sötis!
 
 
 
Stella lekte på bra hon också :) 
 
Vi hade bestämt oss för att åka hem istället för att sova över eftersom jag har så mycket att göra i skolan. Och tur var det för dagen efter blev vi väckta strax inann sju av att William kräks i våran säng. Magsjuka in the house! Åh vad drygt, jag trodde verkligen att vi hade klarat oss i år också. Men icket. Det var i går på morgonen som han blev sjuk och han kräktes tre gånger rätt tätt på förmiddagen. Sen dröjde det till typ fem på eftermiddagen innan han kräktes igen. Sen under kvällen fick han behålla allt och blev rätt så pigg så vi tänkte att det nog hade lugnat sig då. Men även i morse kl 5 blev vi väckta av att han kräks i vår säng! Så icket. Idag har han inte kräkts nå mer. Men inte ätit desto mer heller. Vid 14 åt han första målet. Då ville han ha pannkaka och glass. Åt en pannkaka. Sen vid 18 åt han en potatisbulle och vid 20.30 åt han en halv macka. Det är vad han ätit idag. Nu sover han och vi håller tummarna att vi inte väcks av någon spya inatt/imorgon. 
 
 
 
Såhär spenderades hela gårdagen.
 
 
Glad pannkakskille :)
 
Nu sitter vi som på nålar hela dagarna och hoppas att inte Ante ska börja kräkas. För då blir han inlagd. Jag blev superstressad igår över mitt skolarbete eftersom jag har ganska pressat schema. Men imorse ringde de från sparven och sa att de tyvärr inte blivit beviljad någon vikarie nästa vecka eftersom det är så lite barn under påsklovet. Men jag sa att det är absolut ingen fara! Har så mycket att göra ändå. Så nu har jag ju nästa vecka att jobba igen det jag eventuellt kommer missa den här veckan. 
 
Så håll tummarna nu att ingen fler blir sjuk! Imorgon blir en kritisk dag!