Nervös

Är lite nervös för att resan till Göteborg kan komma bli inställd!! Går magsjuka på förskolan jag har praktik på. Inte på vår avdelning just nu, men på de andra. Jobbar 7-13 imorgon och sen är det ju tänkt vi ska åka på söndag! Hoppas verkligen att jag inte drar hem nån magsjuka!! Håll tummarna. 

På tal om praktiken så går det jättebra! Trivs så himla bra, har roligt varje dag :) Just nu håller vi på med Pippitema. Eller vi hade avslutning idag med söderhavsdisco. Jag var utklädd till poliskonstapel Klang ;) (vi hade en Kling också)


Pippi och de andra karaktärerna har varit på besök nästan varje dag dessa två veckor. En dag brottade Pippi ner en sumobrottare (skulle gestalta när hon brottar ner världens starkaste man i böckerna) 


Ja ni ser ju hur roligt vi har :) 

Något annat roligt är att jag i morse vägde 66,8 kg!! 65 har ju som alltid varit mitt drömmål. Men har sett det som mest en dröm som inte går att nå ;) Nu närmar det ju dock sig :D Kanske är jag nere på drömmålet till sommaren! Heja lchf! Och träning. 

Pladdrar på nu när jag lix skriver. Blir lite huller om buller men ;) 
Stella har nu 9 tänder. En kindtand har spruckit igenom i dagarna. :) Vänster uppe. Mer om Stella, hon vägrar äta välling eller gröt på morgon och kväll. William har ju varit ett vällingbarn, det är ju som smidigast. Vet inte vad jag ska ge henne när hon varken vill ha gröt eller välling. Känns som hon är för liten för fil/yoghurt eller macka. :/ Har ni nå tips? Ska köpa hem fler sorter gröt och även välling och se om det finns nån annan hon gillar. Hon äter ju lunch och middag så bra nu. Drygt att hon ska börja tjorva med detta nu istället. 


Har börjat höra att William nu börjat använda våra svordomar. Både jag och Ante svär rätt mycket utan att tänka på det och jag har bara väntat på att Wille ska börja. Igår sa han att Stella älskar honom "skitjävla mycket." Haha. Och idag sa han: "Men vafan jag hittar den inte." Jag uppmärksammar det inte. Börjar det bli mycket får man kanske tänka till. Men jag menar, vi svär ju och jag tycker inte det är världens grej eller. Blir nog också värre om man uppmärksammar och säger att han inte får säga så. Så länge han använder det som förstärkningsord tycker jag det är okej. Men inte om han börjar använda det som skällsord. 

#1 - - Anonym:

Mario käkade ju alltid yoggi och smörgås.. O frukt. Tyckte också de var futtigt och trodde inte han skulle klara sig på de :) men de gick ju bra o han sov hela nätter...