Ingen öroninflammation

Idag var vi in till barn för att kolla Stellas öron, hon äter ju fortfarande så dåligt. Men de såg bra ut, så det var ju bra men då har vi ingen förklaring till varför hon äter så dåligt. Läkarna tyckte iaf att vi inte behövde vara oroliga för hon är så välmående och pigg ändå. Hon går sakta med säkert upp i vikt och växer. Bara hålla koll så hon inte blir slö och uttorkad. 

Idag vägde hon 7970g och var 69,5 cm lång. Det går segt att komma över 8kg :/

Sökte lite erfarenheter i en grupp jag är med i på fb för oss med matvägrande barn och fick höra lite kloka ord som jag hoppas att jag kan följa. De hade fått höra att man ska sluta stirra sig blind på mängden de äter utan istället se helheten, hur barnet mår. Så länge de växer lite och följer sin kurva så är det okej. Det är ju ingen nyhet för mig att man ska tänka så. Hade det handlat om William när han var bebis hade jag inte oroat mig alls. Han var sjuk länge under vintern när han var i Stellas ålder och växte ingenting (gick till och med ner) och då oroade jag mig inte. Men med Stella har man blivit hjärntvättad med gram hit och ml dit sen hon föddes. Vägning varje dag och exakta ml hon ska få i sig minst var tredje timme. Man kan som inte släppa det. Men jag har bestämt mig idag att jag ska försöka släppa det. Det enda jag ska oroa mig för är att hon får i sig tillräckligt med vätska. Och maten ska jag försöka ta det som det kommer och vara glad för det hon får i sig. Iaf denna vecka till att börja med. På måndag börjar nämligen hennes dietist jobba igen och då vill jag prata med henne om hur man kan tänka. Ungefär hur mycket hon tycker att Stella "bör" äta. 

Idag har hon tom ätit små mackbitar utan att kräkas!! :) Det är stort! Då kan vi säkert prova med mat i småbitar snart också! 


Såhär glad var Stella att bli väckt imorse! Haha hämden var ljuv. Ikväll somnade hon 19.30 och sov fram till 22.30 då hon vaknade. Men jag har inte låtit hon vakna ikväll. Har verkligen, VERKLIGEN gjort allt jag kunnat för att hon ska somna om och hon sover igen nu. Dock i babyskyddet på golvet i hennes rum och jag sitter på mattan bredvid och skriver detta. Vågar inte flytta över henne till sängen, är rädd att hon vaknar. ;) 

Håll tummarna för att det är natt nu! :)