Vab

Vabbar i veckan med Stella som har feber upp och ned. William är frisk, men självklart håller jag båda barnen hemma. Ser inte poängen i att låta ena barnet gå till förskolan när man är hemma med andra. För det första: Förskolan är till för när föräldrarna arbetar (eller studerar osv). För det andra: Man riskerar ju att dra smittan till förskolan om man inte håller båda hemma (absolut viktigast vid magsjuka, SÅKLART) men annars också. För det tredje (och förmodligen den viktigaste): Man vill väl passa på att vara med sina barn så mycket man kan? 

Ibland kan man undra om föräldrar idag överhuvudtaget vill vara med sina barn. Det verkar som att ju mer tid barnet spenderar på förskolan desto bättre. Som att man inte litar på sin egen förmåga som förälder. Det allra viktigaste för ett barn är att få vara med sina föräldrar, speciellt som villkoren i förskolan ser ut idag med stora barngrupper och lite personal. 

Nej förlåt nu gled jag iväg till något annat... 

Tillbaka till Stella.. Hon har feber som går upp och ned. I måndagskväll började det och på natten mellan måndag och tisdag hade hon 39 grader. Sen feberfri nästan hela tisdagen, men på eftermiddagen kvällen var den uppe i 39 grader igen och var nog så i natt med. Sen idag har hon varit feberfri. Nu vet jag inte för vi tog ingen temp ikväll men tror hon är feberfri då hon inte känns varm. Hon sov till 11 i morse då hon sovit rätt oroligt inatt. Hon är som pigg på dagen men har igår och idag klagat och gnällt så fort det kommit kiss i blöjan. Började fundera om det kan vara urinvägsinfektion. Får se om det fortsätter imorgon med kisseriet, isf får vi gå till vårdcentralen. Nu har hon precis somnat i min famn, får nog väcka henne tidigare imorgon så jag slipper sitta uppe halva nätterna ;) 


Bild från tidigare idag. 


William ville också bli fotad ;) 




Vi har skrivit lite önskelistor till tomten idag :) Här kommer dom (ifall du läser här tomten) 


Förtydligande: Han har valt helt själv vad han skulle önska sig. Jacka och mössa behöver han egentligen inte, men han ville tydligen ha det iaf. Om någon tomte skulle få för sig att vilja köpa en jacka så behöver han faktiskt en ny Skaljacka/vårjacka. Typ strl 122 kanske? :) 



Kom inte på något hon behöver förutom kläder :) 

En pulka skulle vi iof behöva, alltså inte en bebispulka utan en vanlig :) Och ett byggmaterial som heter plusplus kom William på sen att han också önskar sig :) 

Nu ska jag hoppa i säng, om jag lyckas lägga ner Stella utan att hon vaknar. 

#1 - - Minikottarna:

Om det inte är magsjuka så lämnar jag det friska barnet på förskolan, men inte för min skull utan för den som är sjuks skull. Det blir så livat och högt tempo när båda är hemma så den sjuke får aldrig vara ifred och någon chans till vila och lugn och ro. Jag tror de bli snabbare frisk på det viset. Men mina är rätt jämngamla. Hur som helst ska man inte spekulera i orsaken till andras val. Vi har alla olika barn och förutsättningar.