Amning

I måndagskväll började vi att ge henne ersättning ungefär vartannat mål. Var så himla less på att sitta fastklistrad i soffan och amma. Hur mysigt det än må vara så vill jag få annat gjort också. 
Och det verkar fungera! Gav första målet ersättning vid 20-tiden och sen sov hon till 02 innan hon ville äta. Då fick hon amma och sen sov hon till 06 då hon fick amma igen, Sen vid 9 igår morse fick hon ersättning igen och sen ville hon inte äta förns 14 tror jag det var, så kanske lite väl länge mellan. Men hur som helst så var det samma i natt att efter ersättningen sov hon typ 6 timmar innan mat och tidigare har det varit var tredje timme på natten och typ en gång i timmen under dagarna då hon är vaken. 
Nu kör vi såhär, sen får vi se hur länge et funkar. Kanske mjölken sinar helt nu? Vi får se. 
 
 
Idag har vi varit på öppna förskolan och i samma veva vägt Stella. 3840g vägde hon idag, 3485g förra veckan. Så det var ju en rejäl uppgång :) Snart 4kg!! :Helt otroligt, nästan fyra gånger så tung som när hon föddes. Våran stora lilla tjej! <3 BVC sköterskan trodde nog visst att min mjölk räcker till. Men ja, den räcker ju till om man ammar heela tiden. Den räcker inte till om man vill att det ska gå lite längre mellan måltiderna. 
 
Nu har hon kräkts rätt mycket efter ersättningsmåltiderna, så jag tror vi ska ge lite mindre portioner. Vi behöver ju inte övergöda henne ;) 
 
Nu blir det att börja med middan! Hej hej. 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Min dotter höll sig inte heller mätt mer än en timme på min mjölk, man kan faktiskt ha olika fet mjölk. Min mjölk var uppenbarligen rätt vattnig eftersom hon jämt var hungrig. Började också med ersättning som resulterade i nöjdare bebis och mamma...men mjölken började ju sina så efter ett tag fick hon bara ersättning! Lycka till :)

#2 - - Angelica:

Vilken fin blogg <3
Måste kännas skönt att ha kommit hem nu efter en intensiv och svår tid. Har själv en prematurfödd son som föddes i v.28+0 och nästa månad blir han 1,5 :)

Stort lycka till, till dig och din fina familj!