Lilly

Såg nyss ett avsnitt av Greys anatomy som handlade om när Jackson och April förlorar sitt barn i v24. Innan de ska förlösa barnet pratar Jacksons mamma med April och det hon sa till henne gjorde så ont i mitt hjärta. Ångesten kom tillbaka och högg mig i hjärtat. Tänk om jag vetat mer den natten vi sa farväl till Lilly. Tänk om någon förberett mig på hur det skulle va? Tänk om det fanns en handbok på hur man skulle säga hejdå till sitt nyfödda barn? Tänk om någon sagt till mig vad Jacksons mamma sa till April.
Åh vad ont det gör i mitt hjärta att jag var så ovetande och rädd och oerfaren och allt när jag skulle säga hej och hejdå till Lilly. Älskade Lilly, vad skulle jag inte ge för att få göra om den natten. 

Jacksons mamma sa till April ungefär såhär: "Du kommer föda din son och du kommer hålla honom i din famn och titta på honom och memorera varenda liten del av hans perfekta ansikte så länge han lever". 

Det som gör ondast i mitt hjärta från den natten är att jag var för rädd för att röra Lilly. Jag bara höll henne där i min famn på mitt bröst. Jag vågade inte/tänkte inte på att jag borde ha tittat på hennes ansikte för att komma ihåg hur hon såg ut, jag kommer inte ihåg hur hon såg ut......... 

Det som gör näst ondast är att jag inte pussade på hennes fina lilla huvud eller ansikte för den delen. 

Och det som gör näst, näst ondast är att jag var för borta för att fatta att jag skulle ha tvättat och klätt på min dotter själv, JAG borde ha varit den som tog hand om henne!! Inte någon sköterska. Jag borde ha spenderat mer tid med att titta på henne och ta hand om henne. Åh vad det gör ont. Varför kunde ingen bara berätta det för mig?? Varför sa inte nån av sköterskorna till mig vad jag kunde göra??? Varför finns det inte en handbok för sånt? Varför? 

Lilly, jag skulle göra vad som helst för att göra om den natten. Jag hoppas du vet att jag älskar dig. 💔





#1 - - Jossan:

Inga tvivel om att hon vet det! En omvälvande, intensiv och väldigt kort tid, lätt att tänka vad man skulle ha gjort i efterhand men Emma som var där gjorde så gott hon kunde där och då. Försök att inte slå på henne för det. <3 kram

#2 - - Sussie :

Vilket känslomässigt inlägg du fått ihop. Fick tårar i ögonen.

Förstår att du funderar. Men som föregående talare säger.. Du gjorde det bästa där och då. Klart Lilly vet att du älskade/ älskar henne.

Försök att inte klanka mer på dig själv, för saker du missade! Stor kram på dig 💜

#3 - - Anna:

Känslosamt inlägg,tårarna kan inte hållas borta. Håller med de föregående talare,va inte hård mot dig själv för det gör bara så mycket ondare då 💜 kram på dig från en av dina läsare och följare på instagram

#4 - - Catten:

Jag fick 4 dagar med min Leo, men jag önskar också att jag skulle gjort mer, att jg skulle minnas honom mer, de 4 dagarna är en dimma! Jag tror våra änglar vet att vi älskar dom och att vi alltid kommer vara deras mammor i hjärtat! Jag minns känslor mer än hur an såg ut...
Stor stor kram ❤️