gällivare, tväråmark och bredbyn!

haha klatchig rubrik där :P

nu var det ett tag sen sist! i söndags åkte jag och wille till gällivare med tåget, 06.40 på söndag morgon åkte vi iväg! han sov första två timmarna, sen vaknade han och ville äta. efter matningen så satt han vaken i mitt knä och kikade på allt roligt som svischade förbi utanför fönstret. efter någon timme blev han trött och lite grinig så då somnade han i min famn lagom tills det var dags för tågbyte i boden. då la jag ner han i vagnen och krånglade mig iväg till nästa tåg! sen sov han bara tills vi kom på tåget och sen var han vaken ända till gällivare! men det gick bra tycker jag! resan var ju ändå 6 timmar lång! :)

i gällivare har vi promenerat och varit social med folk och bara myst! var jätte kul att vara uppe och få skratta lite med nina igen! nu när vi båda är mammalediga får vi se till att det blir av snart igen! tågbiljetterna dit är ju så sjukt billiga om man bokar i tid! 240 kr tur och retur betalade jag! :D
mario var supersöt också! riktigt pigg liten kille. han ville nästan krypa iväg när man la han på magen och låg aldrig still annars heller för den delen! ;)



här är dom, lillfisen och storfisen :)

tågresan hem i torsdags gick lika bra den :) så det blir inga problem att göra fler gånger! förutom att det är lite drygt överhuvudtaget att sitta på ett tåg i 6 timmar!

i fredags så följde vi med anna och thea ut till våran kusin pia i tväråmark och fick träffa hennes lilla svante! men han var inte så liten han! nästan lika stor som wille fast han är 6 veckor yngre! vi fick också träffa de andra tremänningarna simon, ebba och tindra för deras mamma sara var där med dom :) och såklart svantes storasyster cicilia!

svante och william :) (hårdrockar wille ;) )

 

och igår kom antes föräldrar hit och har stannat tills idag! igår blev det shopping på stan och idag hjälpte de oss att storstäda lite här hemma :) skönt när de är gjort!  (därav bredbyn i rubriken ;) )

i fredags blev ju även wille 4 månader! :) stora killen! så igår fick han smaka lite potatis och idag har han fått smaka gröt! potatisen gick över förväntan han smakade på det och svalde faktist! och efteråt fick han suga på en melonbit som jag höll i och det var suuuuper gott! hehe :)  men gröten idag gick inte lika bra, då blev det grin! men tror han var lite trött också! så nytt försök igen i morgon! kass som jag är så fotade jag såklart inte hans första matintag! (bad parenting ;) ) så fota ska jag göra då också :)

och i gällivare blev det lite framsteg också faktist! han vände sig från mage till rygg själv och han lärde sig att gilla tutten :D han är så go nu lillen! skrattar ljudligt när man busar med honom och pratar mycket, speciellt på kvällarna :)

nu ska jag slappa lite här i soffan och njuta av lugnet ett tag! pusshej!

#1 - - micksan:

Det var billig tur o retur biljett! Hur lyckades du ? :) Några rabatter? Jag har nog åkt billigast c:a 250-300 enkelresa!

#2 - - micksan:

Ah, men sådan framförhållning har jag inte haft så jag kunnat veta när hemlängtan slagit in ;) hehe