Julen

Här har det varit tyst nu under julen. Vi har helt enkelt haft så trevligt så bloggen har jag inte haft tid med :) 

Dagen innan jul spenderades hos syster Anna och Fredrik med min släkt. Fika på dagen och uppesittarkväll med Bingolotto. 


Vi hade knytkalas och jag bidrog med julgodis. Hade gjort chokladsmörkola och Tomteskumsfudge. :) Själv höll jag mig till mina lchfjulgodisar. 


På julaftonsmorgonen sov barnen länge eftersom de inte kunde somna nån av dem förns vi kom hem från uppesittarkvällen. Så vid 10 väckte jag dem med paket. Ska inför kommande jular skaffa en julstrumpa var åt dem. Det hade vi när vi var små, var så spännande på morgonen att få kika ner i strumpan. 
De fick sina julaftonskläder i morgonpaketet :) 





Försökte sen få till en bild på dem i nya kläderna tillsammans men det blev aldrig av ;) Sen hade Stella hunnit spy ner sina när jag lyckades fota dem med kusin Thea. 



Men då hade hon hunnit få så mycket nya fina kläder i julklapp så hon var fin ändå :) 

Vid 12 åkte vi till mamma och Bosse för att börja julfirandet. Jullunch med gröt, skinkmacka och dopp i grytan. 

Efter det åkte jag och Ante till graven och tände ljus. Och mamma och Bosse hade varit där på morgonen och tänt ljus också. Det blev lite jobbigt att vara där tyckte jag, fy vad orättvist att hon ska behöva ligga där istället för att få fira sin första jul tillsammans med oss. ❤️ 

Sen när vi kom tillbaka var det dags för Kalle i vanlig ordning ;) 


Då var det en sånhär myshög i soffan. :) 

Efter Kalle kom tomten och knackade på! 





Barnen fick så mycket fina och bra julklappar! Tack allihopa! ❤️


Stella tyckte att tomten var lite konstig. Hon blev inte rädd, men såg skeptisk ut ;)


Stella blev dålig under eftermiddagen och fick feber. Så efter detta sov hon nästan resten av dagen och kvällen. Hon har fortfarande lite feber till och från och äter sämre igen. Håller tummarna att vi slipper fira nyår på barn 2. 


Vi vuxna hade julklappslek på kvällen och tanken var att Nina skulle kunna ta rast från jobbet och vara med, men då det var sånt jävulskt skitväder så hade hon för mycket att göra. (Hon kör taxi) Så Anna ritade en Nina istället ;) 

Sen sov vi alla över i baggböle. Det blev en riktig trevlig julafton. :)

Och på juldagen när vi vaknat och ätit lunch så åkte vi hem och packade om och åkte vidare till bredbyn för att träffa Antes släkt! Barnen hade tur och fick några klappar även då! :) Och även vi för den delen! Även fast vi bara skulle köpa till barnen i år så fick vi av svärmor och svärfar. :) Vi måste ha varit snälla i år! ;) 


William och Alva leker så fint tillsammans! De har så himla roligt :) Var så dålig på att komma ihåg att fota på juldagen. Detta var enda bilden jag hade! :/ 

Vi har även unnat oss själva en fin julklapp i år. Anna och Fredrik hade biljetter över till Metallica i Sthlm i maj. Så mamma och Bosse erbjöd sig att vara barnvakt en helg så vi kan följa med! Har aldrig ens varit på någon konsert förutom festivaler i tonåren, så det känns riktigt roligt!! Pappa ska med också! :) 

Nu är vi fortfarande i bredbyn och Stella är fortfarande lite dålig. Har pratat med hjärtläkaren idag, så vi minskar den vätskedrivande medicinen lite nu medan hon äter sämre och avvaktar. Hon äter fortfarande lite iaf. Så än tänker jag inte åka in!! Nu vill vi mysa här i bredbyn! :)

God fortsättning på er fina läsare! ❤️