Korvsoppa - Williams soppa

Idag gjorde jag korvsoppa på Williams beställning (hör och häpna). Han har tydligen smakat det på förskolan någon gång. Jag testade att göra men var helt inställt på att han inte skulle äta den. Ungen sätter i sig en hel skål med soppa och säger flera gånger när han äter "Mm vilken god soppa du gjort mamma" och "Det här var en smaskig soppa". Ni som har barn som krånglar med maten förstår nog exakt hur underbart det kändes för mig! Jag kände mig så upprymd och stolt på något vis! Min kräsna pojke som vägrar äta allt som är nytt, eller framförallt det som är såsigt, äter en hel skål med soppa! ❤️❤️ :) :) 

Därför får denna soppa heta Williams soppa :)

Ingridienser 
2 palsternackor
2 morötter
1 paprika 
1/2 gul lök
1/2 röd lök
1dl tomatpuré 
1,2 liter vatten
3,5 msk kalvfond
3/4 msk mejram
2 lagerblad
500g grillkorv 
3dl okokta pastasnäckor
Salt och vitpeppar 

Tillvägagångssätt 
Skala och skär grönsakerna och lökarna i små bitar. Stek detta i smör i en gryta. Tillsätt tomatpuren och häll sedan i vattnet. Tillsätt fonden, mejram och lagerbladen och låt alltsammans puttra i 20 min. Skär undertiden korven i skivor och stek i en stekpanna. Tillsätt korven (och pastan om du inte äter lchf) och låt puttra ca 10 minuter till. (Eftersom att jag inte äter pasta men Ante och William gör det så kokade jag pastan separat och serverade bredvid.) Smaka sedan av soppan med salt och vitpeppar. 

Då jag inte hade pasta till och ville få den lite tjockare klickade jag i lite Philadelphia i min skål. Blev huuur gott som helst! :) Denna kommer jag göra fler gånger!