Sena nätter

Det har blivit många sena nätter nu med en spykråka som inte somnar förns hon spytt och spyr inte förns sent. Men men det får man väl ta ;)

Vi måste lämna in mattan på kemtvätt nu. Soffan går ju att ta av överdragen och tvätta men mattan är svårt att få ren. Det luktar kräks här hemma kan jag säga och man känner att mattan är som stel på vissa ställen, superfräscht! Så nu vill jag lämna in den på kemtvätt och sen ställa den i förrådet tills hon slutar spy varje dag. Men, vad kostar det egentligen? Nån som vet på ett ungefär vad en stor ryamatta kostar att kemtvätta? 

Jag funderar lite över era kommentarer angående dubbeldagarna. Får verkligen alla 60 dubbeldagar? Inte fick vi det med William vad jag vet? Är det något nytt? Trodde det bara var för tvillingar. 



#1 - - Nina:

Alla får 30 dagar dem kan vara hemma tillsammans inte 60!

#2 - - M:

Man får 30 dubbeldagar dagar var, alltså kan man vara hemma samtidigt 30 dagar. Folk blandar väl ihop allt :)

#3 - - Linda:

Nej, man får trettio för enlingar. Och det började gälla 1 januari 2011 tror jag. :)

#4 - - Linda:

30 dagar var att ta ut tillsammans.. Började gälla till sommaren -12. Sonen föddes oktober -11 och då fanns det inte än. Men vi fick också dem sen :)