Magsjuka igen

Igårkväll trodde jag naivt att magsjukan var över och att vi andra klarat oss från Williams magsjuka. Men ack så fel jag hade. Vid fem i morse vaknar jag av att Ante ropar att Stella kräks. Jäkla skit!!
Vi har bara gett henne vätskeersättning och nyponsoppa idag i princip. Hon åt en halv rostmacka på eftermiddagen också. Och inget mer kräks än. Men jag lär mig av mina misstag och tänker inte tro att det är över ;) Vaknar nog av samma visa imorgon. :P

Hur som helst blev hela helgen förstörd av detta!!!!! Bästa Mikkan och hennes karl kom upp från Stockholm idag och tanken var att de skulle bo hos oss och att vi skulle ha fest här på lördag för att fira mig (lite) och för att träffa alla gamla och umgås :) Men nu sket sig allt. 

Min tokiga bästa mamma (och Bosse) erbjöd sig att vara barnvakt ändå på lördag för att vi skulle kunna vara med på något. ❤️ Mamma är förskollärare och helt orädd för magsjuka. Så vi får se hur det blir. Om Stella mår bra och ingen av oss blivit sjuk så blir det kanske fest ändå. Men inte här hemma då kanske. 
Men även om det blir så, så var det ju inte det jag sett fram emot mest kanske. Träffar inte Mikkan så ofta nu för tiden så är så jäkla ledsen att vi inte får umgås hela helgen nu!! Satans sjukdom som alltid ska sätta käppar i hjulen. 

Nu ska jag sova och hoppas på att inte bli väckt av spya ;) natti natti!