Utvecklingssamtal och framsteg

Idag började jag dagen med att träffa en tjej som gör ett examensarbete på designhögskolan. Hon håller på med nån prototyp till kuvöserna på barn4 och ville höra föräldrars åsikter. Verkade väldigt spännande och något jag hoppas kommer ut på marknaden och inte bara blir ett examensarbete. :) 
När hon är färdig med det ska jag sprida det till alla mina kontakter inom prematurvärlden! :) 

Sen åkte jag till skolan en sväng och fixade lite litteratur. Och sen efter lunch hade vi utvecklingssamtal för William. Var bara positivt, kändes skönt. Inte för att jag trodde något annat. Det enda jag har oroat mig för är att han inte är intresserad av att skriva, ens sitt namn. Har försökt lära han att hålla pennan rätt och få han att vilja skriva sitt namn. Men det har varit totalt ointresse från hans sida. Men jag vet ju samtidigt att det inte är nån fara. Han fyller ju bara fyra snart. :) 

MEN då ikväll från ingenstans säger han att han vill skriva sitt namn. (Har inte pratat om det eller försökt få han att göra det på länge). Och jag hjälpte honom lite med W, men sen skrev han själv! Snacka om stolt mamma! Första gången han nånsin försökt skriva sitt namn :) ❤️


Det är på en såndär ritplatta så han gjorde det bra tycker jag. Dom är rätt svår att skriva på. 

Stella har gjort lite framsteg idag också. Ätit lite helt själv med bestick och av samma mat som vi äter :) 




Imorgon är en dag med mycket på agendan. Men ändå en dag jag ser framemot. Ska sitta hela dagen till 15 med examensarbetet och äntligen få lite gjort på det. Sen kl15 är det sorgegruppen fram till 17. Det ser jag framemot mycket. Gillar de stunderna. Två timmar i veckan som jag tillåts lämna allt och bara tänka på Lilly. ❤️ Två timmar i veckan som jag känner att jag kan prata om Lilly utan att någon blir rädd eller tar illa vid sig. Två timmar jag värdesätter mycket. 

Och efter det ska jag faktiskt "unna" mig två timmar att bli fin i håret hos Monika! Måste ju ta ett nytt kort till ett nytt körkort så då är det bäst att göra sig fin i håret ;) Tio år sen man tog körkort. Ojojoj. 

Så imorgon blir det inte många timmar hemma. Men har kompenserat det med att jag varit hemma många timmar idag och bara varit med barnen. 

Ska lägga in en film på tokfian som använder möblerna som lära-gåvagn ;)






#1 - - Nina:

Mario visar också Noll intresse till sånt hemma. Men när man ser vad de gör hos rita så kan dem mycket mer än man tror :)