Allmänt

Lite allmänt då! Stella har ätit min hemlagade mat rätt bra i helgen. Men hon verkar gilla den med dill bäst! Hon har även officiellt lärt sig att säga tutte! Nu säger hon (och förstår betydelsen av) mamma, pappa och tutte! Säger massa andra "ljudanden" också men dessa märker man att hon vet vad hon menar när hon säger. Vill hon ha tutten säger hon tutte och blir sur om vi inte fattar ;) Kul att Stella också verkar bli tidig med språket trots sin tidiga start i livet. :) Hon gillar även som brorsan musik och dansar/rör sig så fort hon hör musik. De sena nätterna har vi sluppit sen ett tag nu *peppar peppar*. Nu somnar hon oftast kring 21. Vilket ju egentligen är lite sent också men way better then 02! Hon har inte knäckt krypkoden än men hon tar sig åt alla håll förutom fram genom att åla sig. Är hon typ i soffan eller sängen kan hon ta sig framåt också. Är väl bättre grepp.


Brorsan är verkligen idolen och de har faktiskt väldigt roligt tillsammans! ❤️ Ibland kan Wille bli less på henne men det händer inte jätteofta. 

Han är verkligen en härlig unge! Berättar historier och improviserar ihop låttexter på löpande band. Just nu är han också väldigt intresserad av att bygga med lego/duplo och har avancerat det hela och bygger riktigt bra faktiskt :) Han gillar även att spela Mario party Wii. Han äter fortfarande väldigt få grejer och det lär väl hålla i sig länge om han är som mig. ;) Jag lärde mig typ inte att uppskatta nya smaker förns jag blev vuxen. Stella verkar ju tyvärr också ha ärvt det av mig. Blir avis när man ser barn som slukar vilken mat som helst!

Imorgon börjar Williams dans! Vi har anmält honom till funky kidz. Hoppas han ska gilla det! Han älskar ju att dansa här hemma så. Det ska bli roligt :) 

Imorgon börjar även vårterminen, så jag börjar alltså plugga på riktigt! Såg på schemat att det är vfu (praktik) om två veckor redan. Så då blir jag ju hemifrån som ett heltidsjobb, känns lite läskigt! Kommer sakna mina barn så mycket men samtidigt blir det väl roligt hoppas jag ;) 

Matar på nu när det ändå blev långt ;) 
Städade bort julen i början på veckan och sydde då om köksgardinerna till en kappa. Blev bra tycker jag! Mycket större känns köket. 



Nytt golv fick vi ju som sagt förra veckan, här skymtar ni det :) Det är bara så jäkla synd att de ska envisas med att ha bruna golvlister!! Blä vad fult, spec nu med två olika färger ;) men men, hyr man så hyr man. Det var ju gratis iaf ;)



Fyndade nya gardiner på rea till vardagsrummet, vi har ju bara haft samma där i tre år nu så ;) En ny tvbänk har vi fyndat också. Köpte den för lika mycket som vi sålde den gamla för. Gillade verkligen den gamla men den var tydligen inte djup nog för Antes förstärkare ;) 

Nej nu måste jag avsluta! Hoppas ni haft en bra helg! :) 

#1 - - Anonym:

Duktig Stella är med talet! Lilo har inte många ord och vill inte försöka härma heller:)