Kryper

Nu tar hon sig framåt lilla donnan! Sakta går det och trött blir hon snabbt, och förbannad! ;) Men nu borde det ju släppa. 

Gjorde ännu mer barnmat igår! Får göra en gång i veckan nu så har hon så hon klarar sig en vecka :) Ids inte skriva recept varje gång för det är ju samma tänk hela tiden. Grundtänket är att ta en del av potatis/ris/pasta, en del av fisk/kyckling/korv/kött och en del av grönsaker. Koka det i mycket kryddor och mixa med grädde och kokvattnet till önskad konsistens! :) 



Två olika torskrätter och en korvrätt :) 
Hittills har hon gillat allt jag lagat utom torskrätten med curry som jag gjorde förut. Den gillade hon inte, så inge mer curry. Nästa gång måste jag testa göra nått med kött :) Nån som har tips? Vad för sorts kött? 



Idag ringde de från barnhjärtmottagningen för att informera att de fått brev från Göteborg som tittat på Stellas material och att de anser som Umeå att hennes ductus bör stängas. Så vi blir kallade dit inom tre månader :) Känns skönt att det börjar dra ihop sig. 

Börjar även dra ihop sig mot 1-årskalas! Beställde lite fina servetter och ballonger idag :) Gissa med vilket motiv? ;) 

Nu måste jag läsa lite kurslitteratur. Trevlig kväll på er! 

#1 - - Catten:

Vad kul att hon äter ditt hemmagjorda :) jag blir inspirerad och tänker testa själv :)

Du kan väl använda vilket kött som helst, fläskytterfile är ju rent fin kött till ett bra pris, annars funkar ju grytbitar av nöt eller köttfärs :)

Vill bara säga att ni ligger mix lite extra nära om hjärtat då jag började följda din blogg när jag inte visste hur det skulle gå för min änglason när han fortfarande levde.

Kram

#2 - - Mimmi:

Jag brukar koka ihop köttgryta med rotsaker och då använda grytbitar av nötkött. Det blir smaskens! Hon är jättesöt er Stella!

#3 - - pia:

Slipper hon operation?