Mera barnmat

Gjorde mer barnmat idag då Stella verkar föredra hemgjort. (And i dont blame her) Gjorde en på kyckling idag! 

Ingridienser 
1 kycklingfilé
1,5 dl frysta grönsaker 
2 tomater
1 lagerblad
Timjan 
Dragon
1,5 dl kokt ris
1,5 dl creme fraiche 
En skvätt citron 
Pyttelite salt 

Skär tomaterna och kycklingen i bitar och koka detta tillsammans med frysta grönsakerna och kryddorna i vatten (jag använde rätt mycket kryddor) Jag kokade ändå ris till oss så jag kokade det på sidan om, men annars kan man ta det i samma kastrull. Koka så att kycklingen verkligen är färdig (ca 15-20 min). Häll sedan bort lite av vattnet och mixa tillsammans med ris, creme fraiche och citronen. Smaka ev av med lite salt. 

Stella tyckte det blev supergott! Hon äter verkligen bra av det jag lagar! 1-1,5 dl äter hon! Och en barnmatsburk är ju 1,9 dl. Så det känns bra! :) 




#1 - - Anonym:

Härligt!! Då lagar man gärna, Bara dem äter!:)

Svar: Ja jag sa det idag också! Lagar mer än gärna mat till henne så länge hon äter :)
Emma

#2 - - mikkiz:

KUL!

#3 - - Lotta:

Skönt! :)