Hemma

Igårkväll kom vi hem! 

Men mer om Göteborg...
I tisdags efter ingreppet blev vi kvar på sjukhuset några timmar för att se så att det inte skulle börja blöda ur ingrepps "hålen". Sen blev vi erbjudna taxi till hotellet eftersom att vi fortfarande var inskrivna och skulle få åka på permis. Skönt tänkte vi, men där tänkte vi fel! Var ju tusen gånger mer osmidigt än att åka spårvagn. Först fick vi vänta typ två timmar på att få en taxi, för att ungefär alla bilar i hela Göteborg delade på en barnbilstol. Sen när bilen väl kom så hade chauffören inte den blekaste hur man skulle få fast stolen. Och ingen instruktionsbok heller. Så han hade satt fast den framvänt och medan jag pratade i telefon så var Ante påväg att sätta in Stella så. Jag fick nog och protesterade. Jag tänker inte låta min bebis åka framvänt i en taxi i Göteborg. Nej där går gränsen. Jag sa att då tar vi hellre spårvagn. Tillslut fick han dit den åt rätt håll, men jag är tveksam om den verkligen satt fast som den skulle. Under tiden vi åkte ringer taxibolaget till mig för att berätta vilken tid de ska hämta oss på hotellet nästa dag för att köra oss tillbaka till sjukhuset. 06.25 var den tid de hade att erbjuda. Vi skulle inte vara på sjukhuset förns 8 (Det tar en kvart med spårvagn från hotellet till sjukhuset). Nej då får ni avboka den sa jag. Åker hellre spårvagn 7.30 och hinner äta frukost som inte öppnar förns 6.30. Och slipper krångel med bilstolar. 
Så ett tips; Åk inte taxi i Göteborg med barn ;) 

Igår när vi kom till sjukhuset var det ultraljud, röntgen och undersökningar direkt och sen blev vi utskrivna eftersom att det såg bra ut :) 

 
Stella fick välja ett virkat djur med lagat hjärta. Hon valde (läs jag valde) denna :) En katt som heter Ellen. 

Vi bestämde oss för att åka direkt till flygplatsen. Vi orkade inte gå på stan. Något jag också ångrar ;) Klockan 11 kom vi till flygplatsen och 16 gick vårt plan. Var långa timmar vill jag lova. Ångrade mig redan när vi satt på flygbussen. Men då var det försent ;)






Här är några bilder från avdelningen och dagrummet som vi spenderade mest tid i. Tycker lapparna som satt överallt där var så bryska ;) svältande barn, hehe :) Men det är klart, det är jobbigt att fasta. Men själv kallar man det kanske fastande barn, inte svältande :) 

Nina och Eric hade våran bil så de hämtade oss på flyget. Och vi höll inte på känna igen bilen! Jag såg den och började gå mot den och Ante ba: Nej, det där är inte våran. Den är för vit och ser ut som en Ford. Men det var våran. Eric hade varit snäll och tvättat den åt oss!! :) Tack igen! 

Sen körde vi raka spåret mot Holmsund för att hämta William! Åh vad jag hade saknat honom! ❤️ Han hade då haft det så himla bra hos moster Anna och Fredrik. Lekt och busat med Alice hela dagarna. Varit ute och grillat och åkt pulka också :) Gick nog ingen nöd på han. Så tack fina ni att han fick vara med er! 

Idag har vi myst på förmiddagen


och efter lunch åkte jag och Wille med Anna, Thea (som kom hem från Sthlm igår) och Alice till luftandet på storsjöhallen. Jag hatar ju egentligen sånna ställen. Bacill-landet skulle jag vilja kalla det. Så nu får vi se om vi blir magsjuka snart ;) 
Men jag kände att nu har vi ju varit i Göteborg, nu måste William få göra något roligt nångång :) Det där luftlandet är ju bara här en gång per år! 





En av alla uppblåsbara grejer :) 

Och idag har Stella även bajsat på pottan för första gången!! :) Har försökt få henne att göra det tidigare, men hon har bara velat därifrån. Men idag gick det :) Hoppas det fortsätter, för hon är ju hård i magen och då blir ju blöjan så i vägen. 

Nej, nu måste jag avrunda. Klockan har sprungit iväg. Natti, natti! 

#1 - - Lotta:

Skönt att höra att allt gick bra! :)

Vanessa bajsar ännu i blöja och hon är 3,3 år :P